Mahatma Gandi ve Abdulgaffar Han Cihad ve Şiddet Dışı Direniş

Stok Kodu:
9786057901620
Boyut:
135-195
Sayfa Sayısı:
87
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%30 indirimli
30,00TL
21,00TL
9786057901620
446354
Mahatma Gandi ve Abdulgaffar Han Cihad ve Şiddet Dışı Direniş
Mahatma Gandi ve Abdulgaffar Han Cihad ve Şiddet Dışı Direniş
21.00
Robert Audi' şiddeti psikolojik, fizyolojik ve mülkiyete karşı sergilenen tutum olarak tanımlar. Şiddetin, olumlu ve olumsuz yönleri bulunmaktadır.

Olumlu örnekler; insanları, altında ezildikleri o ağır yüklerden, kendi giysisinin hafifliğine çağıran ve onları uyaran: kim eline kılıç alırsa, kılıçla yok edilir, diyen peygamberler ve bilge şahsiyetlerdir. Çünkü dinde zorlama yoktur; muhakkak ki rüşd gayy'dan ayrılmıştır. (Bakara, 256) Rüşd, yani akilane davranış ile gayy, yani bir insanın kendi edimlerini kendi aklıyla gerçekleştirebilme becerisi kazanmasıyla yakın bir anlama sahiptir. Ama bu, araçsallaştırılmış bir akıl değil, kalple tahkim edilmiş bir akıldır.

Cihad, akilane ve arifane bir bakışla yeniden değerlendirilmelidir.

Cihad; hayatın içerisindeki tüm olumlu çabalarımız anlamına gelmektedir. Hasan Basri, Ömer b. Abdulazizz, Ebu Hanife temekkün/temkin şartı ve diğer imamlar mücadelelerinde hep sivil ve barışçıl bir direnme esası gözeterek, iktidar şiddetine karşı hak ve adaleti savunmuşlardı. Şiddetsiz hak mücadelesi, siyasal bir eylemi yıkıcı değil yapıcı bir eylem haline getirmeye özen gösterir.

Gandi, birleşik bir Hindistan'ın bağımsızlaşması ve halkının özgürleştirilmesi düşüncesine karşı Nehru ve Cinnah'ın tavırlarıyla, yani onların iktidar kavgalarıyla da ölümüne kadar mücadelesini sürdürecektir. Gandi yönetimini, Tolstoy'un pasif (barışçı) direnme ve Thoreau'nun sivil itaatsizlikten alır. Bu, Aliya'nın tabiriyle nefssiz eylemve doğrulukra sebattır.

Gandi, Müslüman direnişçi Abdülgaffar Han ile işbirliği ve gönül birliği yaparak, kötülüğe karşı barışçıl bir direnme örnekliği koyar. Gandi'nin yöntemi, İsa (as)'nın kötülüğe karşı iyilikle cevap verme tavsiyesinin bir uygulamasıdır. Bu kitap iki kahraman, Mahatma Gandi ve Abdülgaffar Hanın mücadelesini anlatıyor.x
Robert Audi' şiddeti psikolojik, fizyolojik ve mülkiyete karşı sergilenen tutum olarak tanımlar. Şiddetin, olumlu ve olumsuz yönleri bulunmaktadır.

Olumlu örnekler; insanları, altında ezildikleri o ağır yüklerden, kendi giysisinin hafifliğine çağıran ve onları uyaran: kim eline kılıç alırsa, kılıçla yok edilir, diyen peygamberler ve bilge şahsiyetlerdir. Çünkü dinde zorlama yoktur; muhakkak ki rüşd gayy'dan ayrılmıştır. (Bakara, 256) Rüşd, yani akilane davranış ile gayy, yani bir insanın kendi edimlerini kendi aklıyla gerçekleştirebilme becerisi kazanmasıyla yakın bir anlama sahiptir. Ama bu, araçsallaştırılmış bir akıl değil, kalple tahkim edilmiş bir akıldır.

Cihad, akilane ve arifane bir bakışla yeniden değerlendirilmelidir.

Cihad; hayatın içerisindeki tüm olumlu çabalarımız anlamına gelmektedir. Hasan Basri, Ömer b. Abdulazizz, Ebu Hanife temekkün/temkin şartı ve diğer imamlar mücadelelerinde hep sivil ve barışçıl bir direnme esası gözeterek, iktidar şiddetine karşı hak ve adaleti savunmuşlardı. Şiddetsiz hak mücadelesi, siyasal bir eylemi yıkıcı değil yapıcı bir eylem haline getirmeye özen gösterir.

Gandi, birleşik bir Hindistan'ın bağımsızlaşması ve halkının özgürleştirilmesi düşüncesine karşı Nehru ve Cinnah'ın tavırlarıyla, yani onların iktidar kavgalarıyla da ölümüne kadar mücadelesini sürdürecektir. Gandi yönetimini, Tolstoy'un pasif (barışçı) direnme ve Thoreau'nun sivil itaatsizlikten alır. Bu, Aliya'nın tabiriyle nefssiz eylemve doğrulukra sebattır.

Gandi, Müslüman direnişçi Abdülgaffar Han ile işbirliği ve gönül birliği yaparak, kötülüğe karşı barışçıl bir direnme örnekliği koyar. Gandi'nin yöntemi, İsa (as)'nın kötülüğe karşı iyilikle cevap verme tavsiyesinin bir uygulamasıdır. Bu kitap iki kahraman, Mahatma Gandi ve Abdülgaffar Hanın mücadelesini anlatıyor.x
Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 10,92    21,84   
3 7,42    22,26   
6 3,78    22,68   
9 2,57    23,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 21,00    21,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat